Cikkek listázása

Peugeot 5008

Beállt a sorba

Szerző: Somogyi Kristóf

A konkurens gyártók már évek óta gyártanak nagy, öt-, illetve hétszemélyes egyterűket. A franciák közül a Renault Scénic-je örvend nagy népszerűségnek az európai piacon. A Citroën Picasso családja folyamatosan bővül, és egyre inkább megnyeri a vásárlók szíveit. A Peugeot eddig csak a 807-est kínálta, most az 5008-assal veszi fel a kesztyűt a konkurensek ellen.

Az 5008-as követi a 3008-as és a 4007-es formavilágát. A lámpatestek vonalvezetése, a kasztni kialakítása mind-mind visszaköszön a többi modellen is. Az autó 4,5 méter hosszú, úgyhogy nem kis jószág. A hátsó ablak nagyon kicsi, ezért érdemes parkolássegítő eszközöket rendelni bele. A nagy tükröknek köszönhetően az autó környezete jól belátható.

Belül minőségi utastér fogad: a műszerfal kialakítása, a felhasznált anyagok minősége, az ülések szövete mind egyfajta nívót sugall. Emellett nagyon kényelmes is az utastér. Az ülések puhák, ugyanakkor jól megtartják az embert. Ötletes a váltókar magasabbra helyezése, mert pont kézre esik, és kényelmesebb a fokozatkapcsolás. Nagyon ízléses a műszerfal, a krómkeretbe foglalt számlapok kifejezetten szépek. Gombnyomásra egy plexilap nyílik fel a vezető előtt, amin a jármű sebessége jelenik meg. A csomagtartó 670 litertől 1754 literig bővíthető.

Az 5008-ast jelenleg négyféle motorral lehet kérni. Két 1,6-os benzines 120, illetve 150 LE-vel (ez utóbbi turbófeltöltős). A dízelek között egy 1,6-os 110 LE-s és egy 2,0-s 163 LE-s található.

Összességében a Peugeot jó autót alkotott meg, ami mind technikai, mind ergonómiai szinten az elitet képviseli. A tartósság miatt viszont aggódhatnak a tulajdonosok, mivel a Peugeot-k hírhedten sokat járnak szervizbe.

Legfrisebb szám
Legfrissebb szám fedlapja
2010. június
Tartalom >>>