Skoda Yeti
A cseh őserő
Szerző: Somogyi Kristóf
A Yeti meglepő találmánya a Skodának. Már az elnevezés is furcsa, hiszen egy havasokban élő szörnyről autót elnevezni igazán nem mindennapos. Érdekes a formavilága és a technikai megoldások is.
Első ránézésre a Roomster ugorhat be nekünk, mivel a formája nagyon hasonlít a márkatárséhoz. A valóságban viszont a Yeti kisebb annál, mivel ez az autó az Octavia padlólemezét kapta. Tetszetős a kialakítása, jól eltalálták a terepesítést, nem úgy, mint a Roomster Scoutnál. Hozzáteszem természetesen, hogy ez „valódi” terepjáróként is kapható, állandó összkerék hajtással. Az alap változat elsőkerék-hajtású, amely miatt a Yeti nem több a már említett Rommster Scoutnál. A kicsit kockásabb jellege is a terepjárós tulajdonságait gyarapítja.
A belseje a megújult Skodát idézi, amely bőven felzárkózott a konszerntársak, a VW és a Seat mellé. A kormány az Octaviából ismerős, a középkonzol viszont kicsit kitüremkedik. Az anyagok minőségiek, nincs már meg a skodás kopogása a műanyagoknak. A hely nagy: hátul is bőven elfér két felnőtt. Az ülések ráadásul jól variálhatóak, emiatt szinte minden helyzethez beállítható az autó. Kimondhatjuk: a Yeti családi autó.
A motorpaletta nem túl széles ugyan, de nagyon jó a kínálata. A legkisebb az 1,2-es turbós, benzines, 105 LE-s változat, amely a legjobb választás lenne, de nem kapható négykerékhajtásos kivitellel. Az 1,8-as 160 LE-s benzines már kapható, ahogy a 2 literes dízel is (110 LE). A fogyasztása az 1,2-esnek a legjobb: 6,8 liter a kombinált érték.
A Yetit meleg szívvel ajánlanám, de mégsem tehetem, mivel az indulóösszegéért már egy 7 üléses Qashqai is megvásárolható. Az pedig sokkal jobb vétel.