Cikkek listázása

Ő lehet a befutó?

Szerző: Somogyi Kristóf

Néhány éve erőteljes marketingbe kezdett a Kia. Céljuk a márka minőségének és olcsóságának hirdetése. Mindezt teszik úgy, hogy hét év teljes körű garanciát adnak autóikra, és a vételár meglehetősen alacsony. E kettőnek köszönhetően a legkisebb családtag, a Cee’d nagy népszerűségnek örvend mind Európában, mind hazánkban.

A megbízhatósággal nincs gond, a fenntartási költségek alacsonyak, a formaterv és a komfort is elégséges. A hiba valószínűleg a szakmában és az előítéletekben van. A BMW-k, Mercedesek, VW-k világába nem fér bele egy koreai márka. Pedig a Cee’d formavilágával képviseli az európai trendet: lekerekített lámpák, csapott hát, csakhogy semmi extra nincs a kinézetében.

A belsőről ugyanez mondható el. Praktikus a kezelők kialakítása, minden könnyen elérhető, egyszerűen kezelhető. Az anyagok felhasználása viszont rideg, nem jó fogású a kormány és a váltókar. Az ülések kemények, amelyeket rövid úton akár kényelmesnek is nevezhetnénk, hosszabb utazásokkor viszont már fészkelődik az ember. Hátul a középső ülés szinte használhatatlan, ez azonban a kategória bármely tagjáról elmondható. A 340 literes csomagtér is átlagos.

A motorpaletta: 1,4-109 LE; 1,6-122 LE; 2,0-140 LE; 1,6 CRDi-115 LE; 2,0 CRDi-140 LE. A magyar pénztárcáknak leginkább az 1,4-es felel meg. Keveset eszik, és városi használatra megfelelő, ugyanakkor autópályán nem a belső sávba való. A 2,0-s dízel nem éri meg az árát, hiszen drága és emellett nem rendelkezik olyan nagyon jó menettulajdonságokkal. Egyébként az összes motorról elmondható, hogy nem reagálnak túl jól a gázadásra, nagyjából 2000-es fordulattól „húznak” rendesen.

A Kia Cee’d azoknak való, akik a városi helyváltoztatásokhoz keresnek megbízható, költségkímélő járművet. Akik a vezetés élményét keresik, azoknak más típus után kell nézniük.

Legfrisebb szám
Legfrissebb szám fedlapja
2010. június
Tartalom >>>