Cikkek listázása

vw New Beetle

Kisbogár

Szerző: Somogyi Kristóf

Nagy Sándor, Romolus és Remus, Titanic, Eiffel-torony – ezeket egy dolog köti össze, soha nem feledjük őket. Ahogy soha nem feledjük el mindenki kicsi-kocsiját, Hurbyt, a Volkswagent. Egy autó, amely szakított az akkori világ divatjával, s még ma, 2006-ban is „vagány”. Éppen ezért a wolfsburgiak pár évre létrehozták az új bogarat, a New Beetle-t.

Hasonló formavilágot terveztek, ugyanakkor már a 21. század divatjára. Az autó tehát kívülről aranyos és édes a lekerekített részek miatt. Tényleg nincs egyetlen egyenes vonal sem az autón, és pont ez teszi elbűvölővé. A Bogár jelleget adja a hosszúság, a magasság és a már említett vonalvezetés.

Belülről azonban szerencsére már semmi nem emlékeztet elődjére. Nem kapta meg a Volkswagen sablonműszerfalát, hanem kis, kerekded kijelzőket, melyek vészesen hasonlítanak a Minikben találhatókhoz. Középen hatalmas kör alakú sebességmérő, benne kisebb körben a fordulatszámmérő. A kicsi kocsi jelleg miatt a motor sokkal inkább az utastérben van. Az így elvesztett belső teret a hátul ülők érzékelhetik, mert a kocsi leghátuljába kerültek, ahol a belmagasság legfeljebb az 1,70-es embereknek kényelmes, belőlük is csak kettőnek. A kabrió azonban mindenért kárpótol, hisz eléggé feltűnő jelenség, igazi balatoni autó. A csomagtér ezek után nem is lehet nagy: 209 literes.

A motorok nagyon megbízhatóak és széles skálán mozog a teljesítményük: 75 LE–170 LE. Fogyasztás tekintetében sem rossz a négykerekű, hisz az 1,9-es dízel is csak 5 litert használ fel 100-on.

Egy életérzés ez az autó. Vagány, aranyos és olcsón fenntartható. Egyetlenegy „hibája” – legalábbis számomra –, hogy csak a nőknek áll jól.

Legfrisebb szám
Legfrissebb szám fedlapja
2010. június
Tartalom >>>