Jó emberből jó szakember
Gyors ütemben változó világunk sokszor szélsőségesen pluralista környezetében egyre nehezebbé válik a keresztény szülők hivatása, hogy gyermekeiket úgy vezessék be hitük világába, hogy annak egész életre szólóan megtartó, irányt mutató, az életet krisztusivá formáló ereje legyen. Sajnos már a kisiskolások is csak igen kevés időt töltenek családi környezetben, ezért felnőtté nevelésükben egyre nagyobb szerepet játszik az iskola. Köztudott, hogy a keresztény életformát, értékrendet, szemléletmódot, meggyőződést aligha lehet egy-egy hittanórával vagy vasárnapi vallásgyakorlattal kialakítani. Ebben a folyamatban kíván segítséget nyújtani a Szent Mór Iskolaközpont az egyértelműen keresztény értékrenden alapuló légkörével, tanárainak szóbeli és tettekben megnyilvánuló példaadásával, a keresztény kultúra különböző tantárgyakba integrált tartalmaival, a vallási szokások rendszeresen visszatérő élményeivel.
Az iskola egyik szlogenjének is mondható az a kijelentés, mely szerint csak jó emberből lesz jó szakember! Ezt a célt többek között a zene- és a társművészetek intenzív személyiségformáló erejének fölhasználásával kívánják elérni. Ezért a pécsi Szent Mór Iskolaközpontban minden tanuló egyben művészeti iskolás is zenei vagy képzőművészeti szakon.
Igény szerint lehetőség van Kolping rendszerű napközibe járni, amely családias légkörével, kiscsoportos szerkezetével, sokszínű programjával alapvetően eltér a „gyermekmegőrző jellegű” általános gyakorlattól. A tanulást igyekeznek színes, érdekes, képesség-készségfejlesztő feladatokra építeni, mely a gyermek számára is befogadhatóbbá és könnyedebbé teszi a tananyag elsajátítását.
Ez az iskolaközpont hiánypótló segítségnyújtás azoknak a családoknak:
- akik gyermeküket elkötelezett keresztény életre kívánják nevelni,
- akik nemcsak az intellektuális értelem kibontakozását, hanem a gazdag érzelmi kultúrát is fontosnak tartják,
- akik egyetértenek azzal, hogy az általános iskola elsődleges feladata a széleskörű, megbízható alapismeretek, alapműveltség adása,
- akik szeretnék, hogy a család és az iskola között megvalósuló dialógus során valóban nevelőtársakká váljanak.