Cikkek listázása

Renault Modus

Játékautó

Szerző: Somogyi Kristóf

Egyes autógyárak tervezői szeretik gyerekkori álmaikat megvalósítani; ilyen „álomautó” lett a Peugeot 1007, a Smart (bár ez nézőpont kérdése) és rengeteg tengerentúli autó, tanulmányfázisban levő négykerekű, no meg a címben szereplő Modus. Ezeknek az autóknak igazából semmi „hivatásuk” nincs, nem akarnak egy bizonyos réteget megragadni, csupán érdekes, meghökkentő megoldásokat kínálnak – meglehetősen borsos áron.

A Modus külseje mindenkiből mást vált ki: egyesekből mosolyt, másokból szánalmat. Az autót buszlimuzinnak tartja a gyártó, bár méretei alapján egy WagonR+ nagyobb. Az első lámpatestek még úgy-ahogy szokványosak, de a hátsók leginkább valamiféle rovar látószerveire emlékeztetnek. A Renault az évszázad megoldásának találja a lefelé is nyíló csomagtér-rekeszt. De valójában ennek semmi értelme, hiszen nagyobb csomag nem fér be így sem a résen, a retiküljét pedig mindenki tudja vinni magával. A hatalmas ablaküvegek jók, bár csakúgy, mint a Scénicnél, a hátsó üveg magasan van, ezért elképzelhető, hogy tolatáskor nekimegyünk valaminek.

A belső elég puritán, mindenhol műanyagok (nem a legszebb színösszeállításban), és a szövetkárpitok sem az igaziak. Egy dologból azonban tényleg nincs hiány: rejtett tárolórekeszekből. Mindenhova tudunk tenni valamit: az ülés alá, fölé, bele, a kormány mellé, és még sorolhatnánk. A csomagtér 198 literes, ami egy buszlimuzin esetében nevetségesen kicsi.

A motorok viszont a „valós” kategóriának felelnek meg: 1,2 75LE; 1,4 98LE; 1,6 113LE; 1,5dCi 65/80 LE.

Akinek tehát van elég pénze egy ilyen autóra, és nem izgul azon, hogy az árából egy jobb német autóra is futná, az vegye meg.

Legfrisebb szám
Legfrissebb szám fedlapja
2010. június
Tartalom >>>